Ταξίδια !!
ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΤΑΞΙΔΙΑ ...Εδω ειναι το ταξίδι !!
15 πράγματα που δεν ξέρατε για τον Πύργο του Άιφελ
Το σύμβολο του Παρισιού γιόρτασε φέτος τα 125 χρόνια του κι εμείς ετοιμάσαμε ένα μίνι αφιέρωμα με 15 πράγματα που ίσως δεν γνωρίζετε για ένα από τα διασημότερα κτίσματα στον κόσμο.
1. Ο πύργος κατασκευάστηκε μέσα σε 2 χρόνια, 2 μήνες και 5 ημέρες, χρόνος που αποτελεί ρεκόρ. Άνοιξε επίσημα για το κοινό στις 31 Μαρτίου 1889.
2. Θα χρησίμευε ως πύλη εισόδου στο χώρο της παγκόσμιας έκθεσης του 1889 με αφορμή τον εορτασμό των 100 χρόνων από την Γαλλική Επανάσταση.
3. Ο πύργος δεν ήταν ιδέα του Γκουστάβ Άιφελ αλλά των δύο μηχανικών του, των Maurice Koechlin και Emile Nouguier που τον σχεδίασαν, αφού ο ίδιος δεν έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Μόνο ύστερα από προτροπή του αρχιτέκτονα Stephen Sauvestre ο Άιφελ ανέλαβε το τελικό σχέδιο και αγόρασε τα δικαιώματα.
4. Χρειάστηκαν 300 εργάτες, 18.038 κομμάτια σφυρήλατου σιδήρου, 2.5 εκατομμύρια πριτσίνια ενώ ζυγίζει 10.000 τόνους και φτάνει τα 300 μέτρα ύψος.
5. Ο πύργος συμβόλιζε τις μεγάλες εξελίξεις στην βιομηχανία και την επιστήμη. Η άλλη εξέλιξη της τεχνολογίας εκείνης της εποχής ήταν η φωτογραφία.
6. Την εποχή του ο πύργος του Άιφελ αποτελούσε το υψηλότερο κτίριο στον κόσμο για να χάσει τη θέση του το 1930 από το κτίριο Κράισλερ στη Νέα Υόρκη που έφτανε τα 319 μέτρα.
7. Τον πρώτο καιρό οι ανελκυστήρες του πύργου δεν λειτουργούσαν κι έτσι οι 30.000 επισκέπτες του χρειαζόταν να ανέβουν 1.710 σκαλιά ως την κορυφή. Οι ανελκυστήρες τέθηκαν σε λειτουργία περίπου 2 μήνες μετά, στις 26 Μαΐου.
8. Οι παριζιάνοι τον μίσησαν αποκαλώντας τον τερατούργημα και έστελναν μαζικά επιστολές διαμαρτυρίας στις εφημερίδες υποστηρίζοντας πως ο πύργος δεν ταίριαζε με την αρχιτεκτονική και την αισθητική της πόλης τους. Λέγεται ότι ο μυθιστοριογράφος Γκυ ντε Μωπασσάν γευμάτιζε κάθε μέρα στο εστιατόριο του πύργου και όταν τον ρώτησαν γιατί, απάντησε πως ήταν το μοναδικό μέρος στην πόλη από όπου δεν έβλεπε τον πύργο.
9. Το ύψος του πύργου αυξομειώνεται ανάλογα με τις εποχές. Έτσι, το καλοκαίρι λόγω της υψηλής θερμοκρασίας το ύψος του αυξάνεται μέχρι και 17 εκατοστά.
10. Σύμφωνα με το αρχικό προγραμματισμό, ο πύργος θα έμενε στη θέση του μόνο για 20 χρόνια αλλά στη συνέχεια ο γαλλικός στρατός και η κυβέρνηση τον χρησιμοποιούσαν για τις τηλεπικοινωνίες. Έτσι, όταν η άδειά του έληξε το 1909, ο δήμος της πόλης αποφάσισε να μην τον κατεδαφίσει.
11. Έπαιξε σημαντικό ρόλο στον Α' παγκόσμιο πόλεμο αφού χρησιμοποιήθηκε για την εκπομπή ραδιοφωνικών σημάτων ενώ κατά το Β' παγκόσμιο πόλεμο τα καλώδια των ανελκυστήρων κόπηκαν για να μην μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους Ναζί.
12. Ο πύργος δεν είναι βαμμένος το ίδιο από τη βάση του ως την κορυφή: ψηλά έχει σκούρα απόχρωση και όσο κατεβαίνουμε το χρώμα του ανοίγει. Κάθε επτά χρόνια περίπου 50-60 τόνοι βαφής χρησιμοποιούνται για να τον προστατέψουν από τη σκουριά.
13. Ο πύργος έχει στεγάζει τυπογραφείο εφημερίδας, ταχυδρομείο, επιστημονικά εργαστήρια, θέατρο ενώ κάθε χρόνο το πρώτο του επίπεδο μετατρέπεται σε παγοδρόμιο.
14. Από το 1925 ως το 1934 τρεις από τις τέσσερις πλευρές του φιλοξενούσαν φωτεινές επιγραφές τηςCitroen.
15. Είναι το πρώτο σε επισκέψεις με εισιτήριο μνημείο στον κόσμο, προσελκύοντας περίπου 7 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως (75% των οποίων είναι ξένοι).
See more at: http://www.arttravel.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχολια σας ...